maandag 11 januari 2021

Mentoraat fotografie #2

Graaf Floris Utrecht

Reflectie selfie Barneveld

Amsterdam

Bibliotheek Arnhem

Doolhof Keukenhof


De motivatie om te fotograferen voor het mentoraat daalde afgelopen weken behoorlijk. Eerst waren de winkelstraten te vol met mensen vanwege de naderende feestdagen en het leek erop dat inkopen doen belangrijker was dan de Covid-19 regels naleven. Ik heb deze drukte gemeden, dus niet kunnen fotograferen voor mijn thema straatfotografie. Daarna was het uitgestorven vanwege de zwaardere maatregelen, waardoor de winkels hun deuren moesten sluiten. Alweer niet ideaal voor straatfotografie. 

Ik heb een poging gewaagd, dat leverde welgeteld één exemplaar op waar ik tevreden over was. Ik ontdekte toen een paar verborgen hoekjes in mijn eigen woonplaats en dat leverde wat leuke urbex foto’s op. Die zijn niet geschikt voor mijn thema voor het mentoraat, maar best aardig gelukt. Ik zal ze later nog eens hier posten.

Dus ik ben het archief ingedoken op zoek naar geschikt materiaal. Er waren nog wel wat oude foto’s die ik kon gebruiken en waarop ik me kon uitleven in Lightroom om er toch een rustige(re) foto van te maken.

Bijna allemaal vierkant, bijna allemaal zwart-wit en eigenlijk allemaal best frontaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!