zondag 5 juni 2016

366 Days Project – Photo a Day Challenge in 2016 - Week 22


De vier weken foto’s van onze reis door de V.S. in 2009 waren zorgvuldig voorbereid, 24 april (jeeh, wat is dat alweer lang geleden) legde ik er de laatste hand aan... de oplettende lezer weet dan gelijk dat wij niet nu of binnenkort, maar 5 mei jl. opnieuw vertrokken naar de V.S. Zo hebben de oude foto’s de huidige reis opgevuld (en heb ik expres voor enige verwarring gezorgd, je weet nooit wie er meeleest hè). Afgelopen dinsdag zijn we terug gekomen van een fantastische reis. We hebben weer zoveel moois en bijzonders gezien en meegemaakt. Ik heb natuurlijk belachelijk veel foto’s en filmpjes gemaakt, dat gaat nog wel wat uurtjes kosten om dat allemaal uit te zoeken. Maar er zullen er zeker hier een paar verschijnen. Eigenlijk nu al, de foto’s van maandag en dinsdag. We vlogen op Denver en begonnen en eindigden onze reis in Nederland, Colorado, USA.
Echt waar, in 1874 gesticht door een Nederlander, in de Rocky Mountains op 8.236 feet (= ± 2.500 m.). Er is niet veel typisch Nederland meer te bekennen, in 2010 kon je er nog echte Nederlandse souvenirs kopen in de plaatselijke VVV, maar die hebben plaats gemaakt voor Amerikaanse Nederland souvenirs. Wij ontdekten nog wel een ingelijste heel erg verkleurde Nederlandse vlag en een... Harvest House... Nederland Cannabis, staat er op de gevel... We aten daar heel on-Nederlands in een German American restaurant, genaamd Black Forest (!) waar je je direct in Zuid Duitsland waande. Dat was een heel bijzondere belevenis, zeker ook dankzij onze van origine Duitse gastheer, nog net niet in lederhosen, maar hij zag er wel heel Duits uit. Riesling wijn en warme apfelstrudel mit sahne (wat dan eigenlijk weer Oostenrijks is) maakte het geheel compleet.
En zo kan ik nog veel meer vertellen. Hopelijk komt dat met de tijd en met de foto’s. Nu weer met twee benen op echt Nederlandse bodem, over tot de orde van de dag. Waar ook mijn 366 Days in Photos Project bij hoort.
151. Nederland op 2.500 meter hoogte.
152. Na een behoorlijke vertraging was daar dan eindelijk
ons vervoer van Denver naar London Heathrow.
153.Hier ging alles ondertussen natuurlijk gewoon door.
Wat o.a. te zien was aan de tuin, mijn hemel, wat een groen-explosie,
wat een “wildernis”, maar wel een mooie “wildernis”.
154. Weer lekker mijn “eigen“ Chun Mee thee drinken, joehoe!
Thuis zijn heeft ook veel voordelen.
(Maar stiekem zou ik wel een reizend bestaan willen leiden… en jij?)
155. Verder natuurlijk uitpakken en veel was draaien.
En souvenirs een plekje geven.
156. En nog eens doorbladeren.
157. En fietsen met het mooie weer door oer-Hollands landschap.
(Wel een beetje zadelpijn na bijna een maand niet fietsen.)

Ik heb ook nog heel wat inhaalwerk te doen met jullie blogs bijlezen om te zien wat jullie zoal deden de afgelopen tijd. En wat zijn jullie plannen voor de komende tijd?
Alvast weer erg bedankt voor de reacties, dat maakt me altijd blij!
Tot volgende week!

6 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing. Dat wordt een nieuwe V.S. fotoserie :-). Kan ik nog meer zien van het land :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben je alweer terug... oh wat gaat het toch snel tegenwoordig... leuk ... we krijgen een fotoverslag! Kunnen we fijn meegenieten! Bij ons ging het leventje zijn gewone gang...onze (kampeer)vakantie start over enkele weken...naar Frankrijk hoogstwaarschijnlijk ... voor de verandering! ;-)... tenzij ze daar blijven staken en het benzineprobleem echt een probleem wordt... dan moeten we naar een andere bestemming uitkijken. Ik kijk al uit naar je foto's! Welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé....leuk weer terug van weg geweest te zijn! Krijgen we weer heel wat moois te zien.
    Je hebt je project wel leuk voor bereid in die tijd dat jullie er niet waren!!!!bedankt!
    Mooie foto's heb je nu weer geplaatst!!!!Oer Hollands landschap.....mooi!!!!een fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh hihi, ik ben denk ik niet die oplettende lezer! Je bent dus alweer terug :) wat leuk! Mooie plaatjes zijn dit ook weer :). Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat jullie een leuke tijd achter de rug hebben. Nemen ze niet meer af!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!