zaterdag 4 februari 2017

Januari 2017 in beeld

Het duurde tot 18 januari dat ik echt even helemaal geen zin had om te bloggen. Best kort. Toen begon er toch weer een ideetje in me op te komen voor een soort reeks. In het begin van januari ging ik bewust op pad zonder camera... waarvan ik al snel spijt kreeg. Roodborstje heel dichtbij dat ook nog een poos bleef zitten, prachtig rijp, mooie luchten, ohoh wat had ik mooie foto’s kunnen maken! Je raad het al, die camera gaat weer trouw mee, overal naar toe.
Ik ben in januari al wel aan een paar projectjes begonnen: elke maand tenminste één boek lezen, een wandeldagboekje bijhouden waarin ik ook iets creatiefs kwijt kan, en meer wandelen dus. Meer offline, dat is aardig gelukt, gezien dit mijn eerste blogje van het nieuwe jaar is, ik jullie blogs schandelijk verwaarloosd heb en IG op een heel laag pitje heeft gestaan. En dat beviel best goed. Waarom dan toch weer bloggen...? Het is een stok achter de deur om het alsmaar uitbreidende fotoarchief op te ruimen. Dat ga ik nooit allemaal een keer af krijgen, maar zonder te bloggen, doe ik er helemaal niets aan. En er ontstaan toch automatisch ideeën en verhalen in mijn hoofd waar ik dan iets mee wil, niet altijd doe, maar toch... Gewoon weer bloggen dus.
Eén van die ideeën is een maandelijkse reeks, veel minder frequent dan het 366 fotoproject, waarin ik wekelijks mijn foto’s plaatste. Maar toch elke maand even bekijken wat leuk is om te plaatsen en zo gelijk de boel op te ruimen en nog even na te genieten. Deze eerste maand is voorbij gevlogen en dan denk ik wel eens: “ wat een sleur, eten, werken, slapen en herhaal...” Maar dan kom ik er achteraf al struinend door mijn foto’s achter dat ik best veel leuke dingen gedaan heb. Het mes snijdt aan twee kanten! Deze maand dus veel gewandeld en veel musea bezocht. Maar ook veel gelezen, lekker buiten de deur gegeten, vakantieplannen gemaakt, goeie series gekeken en gelanterfanterd (iets wat ik zelden doe, maar wat oh zo fijn kan zijn). 
01-01-2017 Schiermonnikoog.
Geen Nieuwjaarsduik, maar het nieuwe jaar beginnen met een strandwandeling,
dik ingepakt, toekijkend hoe een enkeling
deze dappere naakte daad wel verricht.
01-01-2017 ’s Avonds de Flow kalender in elkaar zetten.
02-01-2017 Vertrek vanaf Schiermonnikoog.
02-01-2017 De terugreis gaat via Leeuwarden,
om de prachtige tentoonstelling van Alma-Tadema te zien.
Helaas mocht je niet fotograferen,
maar gelukkig hing er deze poster.
02-01-2017 Ook de tentoonstelling van Claudy Jongstra
was de moeite van het omrijden waard.
08-01-2017 Tekening van wat ik zag tijdens
een wandeling (zonder camera) door de sneeuw naar het bos.
14-01-2017 Lunters tafereel van Lunterse kunstenaar in Lunters Museum.
21-01-2017 Erica Zuid in ijs en sneeuw.
21-01-2017 Onderweg was ik getuige van dit schouwspel.
De katten denken er het hunne van...
hij steekt zijn tong naar me uit, nou ja!
22-01-2017 Woldermarkerpad bij Terwolde, met stralend winterweer.
22-01-2017 Een es met zijn zwarte knoppen en een roodborstje.
22-01-2017 Mooie boerderij langs dezelfde route.
25-01-2017 Tot mijn grote verbazing zag ik bij het slooppand
naast mijn werk een zwarte roodstaart!
Die komt meestal pas half maart terug van zijn zomerverblijf.
Is hij niet weggeweest of heeft hij de verkeerde
weersverwachtingen van hier doorgekregen?
Ik vond het zo bijzonder dat ik voor het eerst in
mijn leven de Fenolijn heb ingesproken.
28-01-2017 Mooie ochtendlucht!
28-01-2017 Het eerste dappere groen op Erica Noord.
28-01-2017 Terwijl er nog her en der sneeuw ligt.
29-01-17 Coda Museum: Sieraden van o.a. Lucy Sarneel.
29-01-2017 De (sieraden)collectie van Riet en Johan van Lonkhuijsen.
29-01-2017 Kiekje door een caleidoscoop in de museumwinkel.

En hoe was jullie januarimaand? Vloog die ook zo snel voorbij? Heb je nog een beetje kunnen vertragen door bijzondere dingen die je gedaan hebt? Ik ben benieuwd!
Fijne februari maand, tot later!

7 opmerkingen:

  1. Mooie foto's. De roodborstfoto is heel mooi. En de kattenfoto erg grappig. Wij hebben ook weer zin in Schier. Ik plaatste ook gisteren pas mijn eerste berichtje dit jaar. Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's mijn complimenten. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt offline toch nog een tijdje vol gehouden. Zo lang hou ik het niet vol :-). Mooie foto's en leuk dat je elke maand een boek wilt lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héé..leuk je weer terug te zien met je blog!!!!geniet van je prachtige foto's!!! De waterval bij Erica Zuid, spectaculair!!Heb daar ook een foto van gemaakt, eigenlijk nog een paar waar door het stromende water steeds weer een ander effect heeft. Ochtendlucht..oh wat mooi!! een fan.En de sieraden zijn bijzonder...weet zeker dat je daar hebt genoten. Oh ja het roodborstje op de Es..WOW!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien ga ik wel verhuizen. Naar Nederland...'t is daar zo mooi bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je er weer bent. Ik geniet van het maandoverzicht en kijk uit naar de foto's van februari!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!