zaterdag 9 september 2017

April 2017 in beeld


Als ik nu zo terugkijk op wat ik allemaal gedaan heb (en waarvan ik foto’s gemaakt heb), in de maand april, vind ik dat ik wel erg veel gedaan heb. Soms heb je dat, zo’n maand waarin het bruist van de activiteiten en soms is het een heel rustige maand. Maar april was toch vooral bruisend. De eerste 11 dagen ervan brachten we door op Madeira, heerlijk zonvitaminen opdoen, de winter van ons afschudden en de batterij opladen. Later hoop ik nog uitgebreider verslag van deze reis te kunnen doen. Verder werd er flink veel gewandeld in april, twee Klompenpaden, een stuk Hanzestedenpad en in ons eigen Paradijs. Ik ging ook nog naar het museum, naar een Hortus en ik deed een workshop zeefdruk en stond met Koningsdag weer op de markt... Alsof ik de hele maand vakantie had! Dat alles levert in ieder geval heel veel en een heel gevarieerd beeldmateriaal op. Kijk maar mee!
Madeira, Pico Ruivo Do Paul Da Serra
“Onze” tuin in Quinta do Arco, in Arco de Sâo Jorge,
een aanrader als je naar Madeira wilt gaan.
Met prachtige passiebloemen in bloei.
“Onze” wilde tamme katten, zo lief!
Prachtige hike naar Ponta Do São Lourenco,
met fantastische uitzichten.
Ponta De São Lourenco
Carapuca’s, traditionele klederdracht,
maar dan voor de toerist, in Monte.
Azulejo, Portugese tegeltableaus.
Prachtige rozen in de rozentuin, die grenst
aan de tuin van ons verblijf in Arco de São Jorge.
Terug in het nog helemaal niet zo groene Nederland,
maar wel met nog een paar dagen vrij.
Dus gingen we aan de wandel, het Schutpad,
een klompenpad in Leusden. Eitjes gespot!!
Ogen, geitjes en waslijntjes... Nederland is ook zo mooi!
In de tuin doet de akebia zijn best. En die ruikt lekker!
Ook liepen wij een stukje Hanzestedenpad,
van Zalk naar Kampen.
Molen van Zalk.
Spot de ooievaar tussen de pinksterbloemen.
Mooi Kampen aan de IJssel.
In het Museum Nairac in Barneveld bezocht ik de tentoonstelling (H)OUTPUT.
Nog even geduld, maar dan wordt het ook hier groen,
het Paradijs, aan de Kallenbroekerweg.
Fijn wandelparadijsje.

Snakkend naar meer groen bezochten we de Hortus in Utrecht.
Heerlijk een middag rondgedwaald. Zoveel moois!
Roodmus



Op Koningsdag stond ik weer met mijn zus op de markt in Baarn,
het was weer oergezellig, mede dankzij deze Elvis.
Bijna einde april liepen wij het Valkschepad en op het
Wekeromse zand zagen we wat we nog nooit eerder
daar hebben gezien: moeflons!!
Dat was wel een “joehoe” momentje!
Op de valreep van de maand volgde ik een workshop Zeefdrukken
in de Snorfabriek, echt errug leuk! Ontwerpje uitwerken.
De voorbereidingen.
Test, test en dan het echte werk... spannend!
Het resultaat, ben er zo blij mee!

Dat was het dan... Hoop dat je er nog bent... Beetje veel foto’s! Maar je was gewaarschuwd ;) Dank je wel voor je aandacht, ik stel het erg op prijs! Tot later, ik hoop dat ik de vaart er een beetje in krijg.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke activiteiten in die maand!!Madeira.. wat een paradijs en dan ook nog een privé tuin.. heerlijk!!prachtige foto's!! Een merel-nest? zou mooi zijn want je ziet ze steeds minder.. mooie foto's van ons Nederland!!Nairac museum.. wat een kunst stukjes.. mooi!!Het paradijs in Barneveld.. jaja.. ik wandel daar ook graag en je ziet er altijd wel iets moois om vast te leggen! Hortus.. wat een schitterende planten en bloemen.. wordt er even stil van.. en je foto's zijn ook schitterend!!! haha.. Elvis doet het overal goed!! Zeefdrukken...go'h wat leuk!! en het resultaat is ook geweldig! MOON, ik heb enorm genoten van al je schitterende foto's!! voor mij waren het er niet te veel..dank je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel beleefd zeg. Hortus in Utrecht ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat ik eventjes om het hoekje kom kijken, want anders had ik dit gemist. Madeira lijkt me een prachtig eiland om eens heen te gaan. Ik zou er dan ook het liefst in april willen zijn. Prachtige foto's laat je zien en niet alleen van Madeira. Wat kun je veel doen in een maand. Het bedrukte kussen is ook erg leuk en uniek. Nu hoef ik niet meer zo lang te wachten op mei, toch?
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! in mei is Madeira denk ik nog mooier, dan bloeit er nog veel meer. Nee, je hoeft niet zo lang meer te wachten ;)

      Verwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!