zaterdag 22 oktober 2011

Reportage zomervakantie 2011 deel 2


Na Kopenhagen ging het richting Noorwegen. Naar Remdalen, sommigen vinden het saai, ik vind het eindeloos. Stilte, leegte, ruimte... heerlijk om een hele dag doorheen te lopen.



Rondane, naar Rondvassbu. Dit is een stuk toeristischer dan Remdalen, maar nog steeds overheerst de stilte, leegte en ruimte. Kortom, voor mij de ingrediënten van een favoriet wandelgebied.







Het pittoreske dorpje Laerdalsøyri, op een heel regenachtige dag. Dat maakt het gelijk een stuk minder pittoresk. De bewolking hing zo laag dat een dorpje bezoeken de beste optie was voor die dag.



En toen was de maat vol wat betreft de regen en vertrokken we naar...

Zweden, ja... mooi en mooi weer! Tjolöholms Slott, met tuin en uitzicht op Kungsbackafjorden.



Een bezoek aan het cultuurhistorische boerendorp Äskhult. Het dorp heeft 11 gerestuareerde gebouwen en ziet eruit zoals in de 17e en 18e eeuw.



Best leuk, zo’n openhaard in zo’n leuk houten huisje, toch!




Ook op de foto boer Thomas Carlsson. Mooie baard!



In Zweden, Denemarken en Duitsland kwam ik telkens één van mijn favoriete vogels tegen, de uil. Uit hout gesneden, van stof (mooi!!), als muurschildering in een kerk en als natuurbord-uiltje.



In het volgende deel meer over het Deense eiland Møn.

6 opmerkingen:

  1. Oh wat een heerlijk verslag, mij bekruipt meteen het gevoel: instappen en wegwezen, ik wil ook!! De leegte en ruimte van het gebied in Noorwegen zien er zeer aantrekkelijk uit, dat ga ik beslist onthouden! Prachtige foto's heb je gemaakt! Fijn weekend, groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het mooi daar!!!
    Wauw, die 2de foto?!! Geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me nou beslist niet saai daar, integendeel, zo mooi !
    Die uiltjes, love them !
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja geweldige foto's, ik ga straks ook even op google maps kijken waar het is in Noorwegen.
    Vorig jaar zijn we bij het slot geweest, het verslag staat op mijn andere blog :(
    Ik kijk al uit naar Møn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben je even opnieuw gaan volgen, de oude linkte nog naar weblog, had het wel gewijzigd maar veranderde niet, vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Noorwegen is schitterend! En dan Zweden nog.....ze hebben zo goed oog voor detail, afwerking, mooie lijnen....
    Geweldige foto's heb je gemaaakt.
    En dat bord met die uil...tja wie houdt er nou niet van uilen?!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!