woensdag 8 februari 2012

Abstracte uitspatting

Een abstracte uitspatting van mijn hand op het tweede A4tje. Ik waan mezelf Mondriaan, haha! Ik baalde nogal van mijn zelf bedachte regel: geen sjablonen gebruiken. Menn, wat is dat moeilijk om uit de losse hand een perfecte cirkel te tekenen. Ze zijn dan ook alles behalve perfect rond. Ik heb wel een liniaal gebruikt, had ik niet verboden, toch! Anders wat het helemaal zo’n zootje geworden. Abstract zootje in primaire kleuren!



Het idee ontstond door gekrabbel tijdens een telefoongesprek op mijn werk. Dat gaat dan soms zo vanzelf hè. Moet zeggen dat de rondjes in dat formaat beduidend makkelijker waren. Maar ja, dan wil mevrouw Kip het weer groots op het A4tje hebben...



Al eerder heeft gekrabbel tijdens het telefoneren op mijn werk geleid tot een “kunstwerkje”, namelijk het Q-dametje. De persoon aan de andere kant van de lijn heeft een voornaam met een Q, echt waar. Al schrijvend en luisterend tekende ik een gezichtje in de Q met een hoofddoekje. Eerst heb ik het nog op gefrummeld en weggegooid, maar ik heb het toch meegenomen en thuis ben ik ermee aan het stoeien gegaan.




Met briefpapier van zeker 30 jaar oud heb ik een jurkje gemaakt voor het Q hoofdje en zo werd het een Q-dametje. Dat briefpapier had ik toen gekocht om te kunnen schrijven met een penvriendin uit Meppel, die ik tijdens een vakantie in Oostenrijk had ontmoet. Gut, wat een nostalgie! Enfin, met mijn Q-dametje was en ben ik nog steeds heel tevreden.




Deze abstracte uitspatting, ook ontstaan tijdens het telefoneren, wil ik jullie niet onthouden. Hij is mooi van lelijkheid, al zeg ik het zelf. Zie hier Rare Vogel...

2 opmerkingen:

  1. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig !!!!

    Vooral de dame in de fleurige jurk en hoofddoek ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Omdat ik je blogje zo leuk vind, en je jaartje tekenen en omdat je steeds zo enthousiast reageert op mijn blog heb ik je de liebster blog award gegeven. Kijk maar op mijn blog; creanoes.blogspot.com

    Groetjes, Anoeska

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!