dinsdag 5 november 2013

Photochallenge November #1

De eerste vijf foto’s van een nieuwe photochallenge... Was even vergeten dat het kiezen van de juiste foto bij een onderwerp ook een heel moeilijk onderdeel is. Vooral de eerste die gepost worden. Het bekende “ maar stel dat ik nog een mooiere maak” stemmetje kwam me weer even plagen.
Geen gemaar, gewoon doen. Daar gaat ie dan...
 
Stilleven
 De overblijfselen van een lelie. Ik viel als een blok voor het contrast (ook een onderwerp ;)) van de kleuren, knaloranje en zachtroze, perfecte combinatie. Een contrastrijk, kleurig stilleven.
 
Diagonaal
 
Maandag 28 oktober... de storm... In een vlaag van verstandsverbijstering ben ik buiten foto’s gaan maken, ik leek wel gek, had wel een dakpan op mijn hoofd kunnen krijgen! Omdat ik denk dat het nodig is om tig foto’s van hetzelfde te maken (en dan is de eerst gemaakte meestal het mooist, haha), heb ik er binnen door dubbel glas nog tig gemaakt, waarvan deze (dus niet de eerste in dit geval) naar mijn zin was. Ik hield af en toe mijn hart vast, maar ze staan er nog steeds, maar dan weer rechtop.
 
Herfst
Als het dan toch over het weer gaat... Ladingen foto’s van de mooiste paddenstoelen en kleurigste bomen heb ik gemaakt, maar ik wilde voor de photochallenge juist iets anders. Een foto die laat zien dat het ook heel nat kan zijn in mijn favoriete jaargetijde, waar je op je fietsje doorheen moet om de boodschappen te doen of naar je werk te gaan. Met blubberspetters op je broekspijpen en je haar in coupe windhoos... (oké, die staan er niet op, maar de foto moet dat wel oproepen... beetje gelukt??)
 
Illusie
 Dit leek mij zo’n moeilijk onderwerp, maar het ging gewoon vanzelf. Nu fijn warm en droog binnen met de nattigheid buiten op de ramen. Ik maakte al eerder foto’s van regendruppels op de ruit. Nu deed ik dat weer en experimenteerde ik wat met de sluitertijd en beweging. Allemaal mislukt, dacht ik eerst... Maar ze waren eigenlijk wel heel leuk geworden. Maar ja, dan moet je weer kiezen hè... Dit is mijn favoriet, het lijken net muzieknoten... maar dat is een illusie... regen op de ruit en een beetje beweging!
 
Glimlach
Best een poos geleden boetseerde ik dit mannenhoofdje, met een glimlach. Oké, ik heb natuurlijk die glimlach niet bewust geboetseerd, want ik bak daar niet zoveel van. Maar al peinzend over de invulling van de onderwerpen voor de challenge, keek deze meneer mij ineens glimlachend aan, ja echt. Dat me dat nog nooit eerder was opgevallen... Hij staat al eeuwen in de vensterbank... te glimlachen.
 
http://themindofanexchange.blogspot.nl/2013/10/november-challenge.html
 
Op naar de volgende vijf!
Fijne dag!!

13 opmerkingen:

  1. Wauw wat is je stilleven mooi gelukt en dan nog maar te zwijgen van de illusie en glimlach. Top!

    Fijne dag.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooie foto's! Leuk dat er een nieuwe challenge is, ik heb de vorige nooit afgemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's hoor! Ik vind stilleven echt heel goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's ! Super goed gedaan! Stilleven & Illusie zijn mijn favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi mooi mooi!
    Vooral je muzieknoten!
    Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed begonnen. Ik vind vooral illusie en stilleven erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie photochallenge en leuk met jouw beschrijvingen erbij.
    Veel plezier met het werken aan de volgende 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een originele foto's! heel fijn dat je echt op zoek bent gegaan om een zo origineel mogelijk plaatje te maken. En ja, die regendruppels/muzieknoten zijn mijn favoriet! Ik zag het ook meteen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schitterend opening"gelukkig nog geen sluiterstijd"!!
    Je mag je zelf wel een schouder klopje geven..wat zijn ze mooi!!
    Het Stilleven en Illusie vind ik SUPER!! en oh die glimlach vind ik ook wel iets hebben.En gelukkig hebben de bomen en jij de storm overleefd haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. weer leuk bezig geweest (al hoewel coupe windhoos me ook wel erg interessant had geleken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, naast prachtige foto's trekken kan je ook nog mooi boetseren! Die herfstfoto roept absoluut de juiste sfeer op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. "Stilleven" vind ik mooi! "Illusie" ook, maar ik vind dit ook een moeilijk onderwerp. Ik heb er zelf nog geen foto voor, maar ik heb wel een idee...

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!