zondag 4 november 2018

Fotografie challenge oktober


Voor de fotografie challenge van oktober is het onderwerp huisdieren... en laat ik die nu net niet hebben... Ik heb wel een schoonhond (de hond van mijn schoonmoeder) en wat buurtkatten. Geen eigen huisdier verkleint wel de kans op goede momenten om een mooie foto te maken. De buurtkatten kijken me altijd van grote afstand argwanend aan, ik voer vogels in onze tuin (ook een soort huisdieren toch) en daar hebben de buurtkatten het nogal eens op voorzien. Meestal is een strenge blik of wat morrelen aan de deurklink voldoende om duidelijk te maken dat ze geen vogeltjes mogen vangen. Maar het blijft onweerstaanbaar voor ze om de vogeltjes te begluren. Ook de waterbakjes voor de vogels lokt de buurtkatten, blijkbaar is het water daarin het lekkerste van de hele buurt, ze drinken er altijd gretig uit. Ondanks het bezoek van de buurtkatten aan onze tuin, is het me niet gelukt ze fatsoenlijk vast te leggen. Te ver weg, teveel bewogen, te snel foetsie...


Volgend slachtoffer was de schoonhond, maar ach, laat hij nu net in oktober echt slachtoffer zijn en onder het mes moeten. Voordeel was de narcose, daar was hij lekker rustig van, maar heel fotogeniek was hij niet met de plastic kap die hij om moest. Toen ik hem naar de dierenarts bracht (mijn schoonmoeder kan dat niet meer), heb ik nog een poging gewaagd, maar hij had duidelijk in de gaten dat er iets ging gebeuren, waar hij heel onrustig, lees beweeglijk richting uitgang, van werd. Ofwel bewogen foto’s. 


Ik ben ervan uitgegaan dat de buitenvogels niet tot de huisdieren gerekend worden, dus spitte ik mijn archief door. Dat was ook al niet zo’n succes. Ik heb hele leuke foto’s van een boxer gemaakt, maar dat is weer langer dan zes maanden geleden en ook beter gelukte foto’s van de schoonhond waren te oud... Op Corfu heb ik heel veel katten gefotografeerd, en daar zaten een paar exemplaren tussen die ermee door kunnen. Niet helemaal de bedoeling, want dat is natuurlijk dat je eropuit gaat om foto’s voor het thema te maken. Door drukte had ik ook al geen zeeën van tijd in oktober, dus ik moet het doen met de katten van Corfu en Skippy met kraag. Niet geschoten is altijd mis, dus ik stuurde ze toch in, maar geen Hall of Fame dit keer. Kijk even bij welke foto’s het wel gehaald hebben, ze zijn zeer de moeite waard. Nieuwe maand, nieuwe kansen!


6 opmerkingen:

  1. Deze laatste foto zou zonder tak waarachter de poezen half verstopt zitten, echt helemaal geweldig geweest zijn. Misschien vindt een ander die tak net mooi. Tja, dat is de subjectieve kant hé. De echtgenoot hier vond mijn foto's niks hebben voor een wedstrijd dus werd er niks ingestuurd. Als ik nu de Wall of Fame zie had ik misschien toch moeten durven. Ik vind de schoonhond een schat en je deed me lachen met dat "beweeglijk richting uitgang"! Hier hebben ze het al door als ik nog maar parkeer in de straat van de dierenarts! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smaak verschil, ik vind de tak juist mooi, ze gluren er zo lekker doorheen. Ik zei toch dat je mee moest doen! Ik ben 3 keer met Skippy naar de dierenarts geweest, de eerste keer wist hij het ook al in de straat erheen, dus ik heb de 2 andere keren een andere route genomen. Of dat heeft geholpen, hij was niet zo rillerig als de eerste keer, of hij is niet bijster slim, haha!

      Verwijderen
  2. Je ziet, zo gaat het ook. Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!