zondag 10 juni 2012

Glaskralen verwerkt tot...

Geplaatst op 29-05-2011

Dit is het dan geworden: een ketting, een wisselhanger en een armband. Van de kralen waarmee ik de ketting gemaakt heb, was dus het plan een soort Pandora armband te maken, maar dan met dubbele veter. Ik heb hem gemaakt, ik vond het maar niets. Door het gewicht van de kralen, zakte de armband steeds naar onderen. Dan een ketting... Na een paar versies waarmee ik niet tevreden was, is dit het uiteindelijk geworden. Ik wilde er geen andere glaskralen in en niet te veel poespas, maar ook niet te simpel. Volgens mij is dat plan toch aardig gelukt. Erg leuk op een eenvoudig shirt met spijkerbroek.

Dan de wisselhanger. Dat zat helemaal niet in het plan. Deze kraal moest eigenlijk ook in de Pandora armband, maar... Ik begon met zwart... fout! Had blauw moeten zijn... Toen wilde ik met groen stipjes zetten... Komt me daar een enorme klodder groen glas op mijn zwarte kraal... Nee, hè! Dan maar veel meer groen naast het zwart. De rode en gele stippen zijn beter gelukt en omdat het toch al niet was wat het had moeten worden, heb ik met de priem geprobeerd de kleuren een beetje in elkaar te laten lopen. Mislukt was hij naar mijn idee toch al. Toen ik hem aan het einde van de workshop uit het granulaat haalde was ik toch enigszins verrast. Het is toch best een leuke kraal geworden, die wonderwel goed past bij mijn eerste proefkraaltje. Met zwarte glaskraaltjes en wat spacers een leuke combi voor aan een wisselhanger.

De armband is nog steeds een twijfelgeval. Dit was wel het plan met één van de platte kralen. Maar... in de bovenste uitvoering zakt het geheel naar onderen, door het gewicht. En ik weet niet of ik hem in de onderste uitvoering wel zo leuk vind... Dit plan wordt dus misschien ook wel herzien... Misschien ook leuk aan een wisselhanger...

6 opmerkingen:

  1. Wat knap dat je dat allemaal zelf maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet dat leuk zijn, sieraden maken van je zelf gemaakt kralen! Mooi zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig dat, wat je eerst bedenkt, uiteindelijk toch heel anders wordt... Ik vind die mislukte kraal juist prachtig! Maar kan me ook voorstellen, dat de armband het nog niet helemaal is... Ik zie er meteen een sleutelhanger in ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan het soms een zoektocht zijn hè als je iets zelf maakt. Ik vind je sieraden erg mooi geworden. En ik hoop dat je er nog veel zult maken met heel veel plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eerste hanger vind ik echt prachtig. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke ketting zeg en dat met je eigen gemaakte kralen..
    Vind de wisselhanger helemaal te gek..leuk hé!! dat eerst iets niks lijkt en dat je dan toch nog verrast bent van het resultaat..
    Je mag trots zijn op je werk!!!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!