dinsdag 29 oktober 2013

Collectie nummer 5

De laatste collectie van mijn “oktober project”. Uitgangspunt zijn de paddenstoeltjes van keramiek. Als kind gekregen, van mijn moeder. Wel zelf uitgezocht in een kunstig winkeltje ofzo... Het is een beetje een wazige herinnering. Ik was zo’n kind met een letterbak met daarin kleine frutsels en beeldjes. Er was toen een winkel in het dorp, Haanschoten (kan me de indeling nog herinneren...), waar een afdeling was met dat kleine spul voor in de letterbak en meer beeldjesdingen. Ik vond het een feest om daar rond te neuzen, iets uit te kiezen en dan van mijn zakgeld te kopen, voor in de letterbak. Was toen al een schat zoekertje...
 
De papieren kralen zijn onderdeel van mijn enorme kralenverzameling (och, waar ik toch eigenlijk weer eens wat mee zou moeten doen...). Zowel het stukje honingraat als het veertje, van een Vlaamse Gaai, (brengt geluk, zeggen ze...) zijn gevonden in de natuur. In mijn kas heb ik een tafel vol met dat soort dingen, van schelpjes tot een gemummificeerde kikker (echt waar!). De ééndagsbloem uit de tuin, bloeit nog vrolijk voort. Dat vreemde metalen dingetje is een ring geweest. Het is van de ring afgebroken. Misschien, ooit, laat ik er weer een ring van maken. De turquoise hanger eronder heb ik gekocht bij de Dorcaswinkel. Er zat een lelijk veterkoordje aan. Nu draag ik hem aan een ball chain ketting. Het paarse bloemblaadje is van zeep, van een zeeproosje. Het schelpje is een vakantiesouvenir. Het pastelkrijt is al eeuwenoud, maar nog steeds bruikbaar. Ook maar eens wat mee doen... ooit...
Zoveel te doen... Maar eerst een nieuw project... in november... Later meer...
 Tot dan!

11 opmerkingen:

  1. Simone,
    Weer een mooie verzameling. Echt heel erg leuk weer, zo mooi op kleur afgestemd en dan de herkomst erbij, gaaf. Vind je het erg als ik dit ook een keer ga doen op mijn blog?
    Hoor het wel.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk kun jij dat ook doen! Vind het erg leuk dat ik je geïnspireerd heb! Zie ik als een compliment :)

      Verwijderen
  2. mooi! en fijn, dat je al zo jong begonnen bent :)
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o jammer dat je oktober project is afgelopen. Ik vond het erg leuke en bijzondere collecties. Wie wat bewaard heeft wat (maar jij bewaard wel erg rare dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende collectie!!Zo mooi bij elkaar gezocht!!
    Ja,Haanschoten herinner ik me nog goed,was een hele leuke winkel.Soms best wel jammer dat zo iets dan verdwijnt.
    Heb genoten van je maand project.
    Nog een fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke foto's, ik heb je mailtje beantwoord, hopelijk hielp het een beetje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit er weer met de neus bovenop en hang aan je lippen bij de beschrijvingen. Ook wil ik meteen in laatjes en doosjes zoeken. Nu maar even niet, want het is al laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk zeg! :)

    Bedankt voor je reacite, het is niet gemakkelijk hoor, en amaai gebruik ik ook. Maar ik ben Vlaams/Nederlands

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!