dinsdag 22 oktober 2013

Schatgraven...

Een ambachtelijk gesmede spijker. Het uitgangspunt van deze collectie. Er zit weinig kleur in deze collectie, maar op de één of andere manier past het allemaal bij elkaar, vind ik dan. De spijker heeft smid Martin Koster gesmeed in het Openluchtmuseum in Ootmarsum, mei dit jaar. Omdat we veel interesse toonden in zijn ambachtswerk, maakte hij speciaal voor ons deze spijker. Een mooi aandenken.
Het etiket is van een dure wijn uit 1983, gedronken op vakantie in Duitsland in 1989 (ik bewaar werkelijk de gekste dingen...). Het papieren doosje met de klavertjes en het kartonnetje met garen vond ik tijdens het "schat zoeken" op rommelmarkten.
De berkenbast vond ik ooit ergens op de hei. Het stukje lavasteen komt uit de Vulkaan-Eifel, van één van onze vakanties daarheen, geen idee meer wanneer. Hoe ik aan de sleutel kom, weet ik niet. Sommige dingen heb je al zo lang dat je niet eens weet hoe je eraan gekomen bent. De broche heb ik ooit ergens gevonden. Het parfumflesje heb ik ook gevonden als kind, op een plek tussen schuren waar ze heel vroeger waarschijnlijk hun afval begroeven. Ik heb er meer kleine flesjes gevonden en bewaard. Blijkbaar zat het “schatgraven” er al vroeg in ;) Graven in je geheugen is weer een andere zaak. Best gek dat je sommige dingen nog zo goed weet en andere dingen helemaal kwijt bent. Toch schijnen die dingen nog ergens in je geheugen verstopt te zitten, je hebt alleen de juiste sleutel nodig om het weer te vinden... zeggen ze.
Fijne dag!

11 opmerkingen:

  1. Oooh, wederom een prachtige collectie. Is dit eigenlijk een soort van project? Of vind je dit gewoon leuk om te fotograferen? Ik vind het in ieder geval heel leuk om de verhalen achter de voorwerpen te horen. Het nodigt trouwens ook uit om zelf een in je spulletjes te graven ;-)
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ja een eigen projectje, elke dinsdag van oktober een collectie.

      Verwijderen
  2. oo mooi, ook met die lichtblauwe achtergrond. Ik krijg idd ook zin om mijn eh eh zooi eens door te spitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleuren mis ik niet, het is erg mooi. Ik neem aan dat je nog veel meer spulletjes hebt, maar hoe bewaar je die nu verder. Ligt alles op schapjes, in een doos, in een vitrine, of in een kast.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Eigenlijk ligt overal wel wat, erg hè! Op de vensterbank, in een doosje met vondsten van vakanties, doosje oude spulletjes uit mijn jeugd, tasje met papieren bewaarsels, die dan weer in een kast liggen en staan. Sieradendoosjes, die dan weer in een la zitten, enz. Je komt er in ieder geval wel achter hoeveel "zooi" je hebt ;)

      Verwijderen
    2. Wel mooie zooi, hier hetzelfde. Ik ga toch eens wat vaker spulletjes uit doosjes en laatjes halen, het is zonde als ik ze daar bewaar.

      Verwijderen
  4. Ik herken het. Dat schatgraven. Mooie collectie. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een bijzonder mooie collectie!! Lijkt me toch heel leuk om te doen,vooral om de leuke herinneringen die er achter zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!