donderdag 3 oktober 2013

De “net niet” of “te laat” foto’s...

Deze maakte ik voor scherptediepte, maar ik was er niet tevreden genoeg over. Het is ook iets groens, maar die had ik al gepost, iets te snel misschien?
 
 
 
Mijn eerste foto voor spelen met licht. De bedoeling is ongetwijfeld dat je zelf speelt met licht, maar ik vond deze geweldig toevallig. Voor handen haalde deze het niet bij degene die ik postte.
 
 
 
De juiste omstandigheden, nog niet geoefend met de sluitertijd, beetje mazzel dus, maar niet goed genoeg bevonden voor high-key/low-key, in dit geval low-key. Ik zag dit onderwerp op dat moment ook low in...
 
 
 
Diertjes in plaats van diertje... Grottenkrekels in Burgers Zoo... beetje creepy... toch maar een aaibaar kikkertje.
 
 
 
Eén van de pogingen voor lensflares, maar ook heel mooie silhouetten.
 
 
 
Eén van mijn favoriete snoeperijen, olijven, deze waren in een zongedroogde tomaten-balsamico olie, mmm! De appeltaart vond ik toch fotogenieker voor voedsel en beter in de persoonlijkere reeks passen.
 

 
Vloeibaar, regen op de ruit. Ik heb ook nog gecondenseerde damp in de glazen deksel van de theepot gefotografeerd, een mens doet rare dingen voor een photochallenge ;)
 

 
Weer een poging voor scherptediepte, (nou ja een poging, het werden wel tig foto’s). Het is ook nog een diertje, dat leeft.
 

 
En deze dan... tjonge, ik vind ‘m zo geslaagd, voor lensflares natuurlijk. Hoewel het een poging was voor scherptediepte, dezelfde dag dat ik het kikkertje tegenkwam. Te laat dus, want lensflares had ik al gepost.
 
 
 
Dat waren ze dan, de "net niet" en "te laat" foto's voor de Photochallenge September, die ik toch "net wel" de moeite waard vond om te delen.
Tot later!

10 opmerkingen:

  1. Nou, zeker de moeite waard! Foto's nemen is een vak apart, daar kwam ik wel achter toen ik ging bloggen. Leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simone, zeker de moeite waard en spelen met de camera is ook leuk! Soms duurt het inderdaad even voordat je dat ene shot te pakken hebt. Je foto's vind ik zeker goed gelukt, maar altijd die keuzes hè?
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij mag je er nog meer laten zien hoor. :-)
    Mooie foto's en origineel ook.
    Ken je deze site al? http://vinkacademy.nl/
    Staan erg veel en goede tips op. Ik kijk er vaak. Ze heeft ook een informatieve nieuwsbrief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi en zo komen er toch nog leuke dingen uit de net-nietjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar, voor welk thema ga je 'm gebruiken, toch niet zo tevreden, misschien maak ik nog wel betere enz enz hahaha maar ik vond het wel heel leuk om te doen en je kijkt weer anders plus dat je toch meer dingen gaat uitzoeken op je camera, normaal staat ie gewoon op auto........ als er weer een is ga ik weer meedoen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je scherpte en diepte..en ja..zeker ook je lensflares zijn toch allemaal juweeltjes!!!! Mijn complimenten.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, wat had je superveel keuzemogelijkheden! Bij mij was het soms maar 'snelsnel' en dan maar half tevreden zijn over mijn foto's. Deze vind ik nog steeds allemaal supermooi! Wat een mooie reeks heb jij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Net niet, maar absoluut de moeite om met ons te delen. De krekels zijn spooky maar tof en de groene foto vind ik ook heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke post!
    Absoluut de moeite waard. Je twee lensflares foto's vind ik zo mooi! Net als je creepy diertjes, die is echt heel gaaf. En je vloeibaar is ook mooi :). Leuk dat je dit laat zien!
    En wat goed en leuk om te horen dat je het zo leuk vond om deze challenge te doen :D. Ik vond het zelf ook heel leuk, maar als ik één foto een keer vergeet heb ik de neiging om helemaal te verslappen, en dat vind ik zo jammer! Ik moet er nu dus nog steeds een paar inhalen.. oeps!
    Als er nog een challenge is zal ik aan je denken (en als jij een challenge tegenkomt, dan wil ik het ook graag weten!)

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!