zondag 23 februari 2014

Museumbezoek

Vandaag voor het eerst onze nieuwe Museumkaart gebruikt. Dus op naar ’s-Hertogenbosch, naar het Stedelijk Museum. Ik wilde graag de tentoonstelling Prima Materia zien. Over het veranderen van onedele grondstoffen in edele materialen. Zoals dit serviesgoed, gemaakt van meel, aarde en pigment.

De ontwerpen van Studio Formafantasma bieden een alternatieve visie op de hedendaagse consumptiemaatschappij en de rol van design daarin.” Deze tentoonstelling duurt nog tot 15 juni en ik vond hem zeer de moeite waard.

Cor Unum

De tentoonstelling Vuur en Vlam, over zestig jaar keramisch atelier Cor Unum.



Cor Unum

De tentoonstelling Raakvlakken. Een internationaal vermaarde collectie keramiek en sieraden van na 1945.


Alexander Calder



We hadden nog tijd over, dus bekeken we in het Noord-Brabants Museum een expositie van de inmiddels wereldberoemde kunstenaar Ruud van Empel. Prachtig!


 Het was een fijn dagje uit!
Tot morgen!

3 opmerkingen:

  1. Een echte aanrader zo te zien. Lijkt me erg leuk!
    Het extra bezoekje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh dat klinkt als een hele mooie tentoonstelling. Tot 15 juni, nou dan heb ik nog even om er heen te gaan.
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je laat ons ook een stukje mee genieten met je mooie foto,s!!!
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!