zondag 9 februari 2014

Voorjaarsschoonmaak, Scandinavische roodborst en mij-tijd...

Nog geen last van voorjaarsmoeheid in huize Sierkip, eerder het tegenovergestelde. Alsof de ietsjes langere dagen me al energie voor tien geven. (Gaat ook wel weer over, hoor ;)) Ik sorteer, zoek uit, ruim op en heb er nog lol in ook. Langzaam verdwijnen er stapeltjes van van alles, vooral paperassen. Ook al schijnt de zon niet zichtbaar dit weekend, in huize Sierkip klaart het zienderogen op.

Vandaag heb ik ook wat “mij-tijd” ingelast. Ommetje gemaakt, even uitwaaien. Vergeet ik toch de camera, wat een oen. Zit daar een Scandinavische roodborst op twee meter afstand en blijft nog zitten ook, hij wilde gewoon op de foto, jammer... maar helaas. Prachtige toverhazelaar in bloei... Nou ja, je kunt niet alles hebben. Maar evengoed genoten!
Na heel lange tijd heb ik weer eens de hobbyzolder bezocht vandaag, tjonge, je zou bijna vergeten hoe heerlijk een beetje plak-, knip- en stempelwerk kan zijn. Voor het broodnodige ontstressen hè! Volgens mij kan ik er weer helemaal tegenaan aankomende week. Tot morgen!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een zeer voldane zondag!
    Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vogelkennis! Voor mij zijn alle roodborstjes (ook de scandinavische blijkbaar) gewoon roodborstjes! Ik heb weer bijgeleerd want zoiets wekt mijn nieuwsgierigheid en dan ga ik effe googlen...Die van ons zitten dus nu blijkbaar in Spanje...:)
    Ik denk dat ik vandaag je opruimwoede eens ga overnemen en mijn naaiplekje wat ga opruimen... ik kan er niet meer binnen of ik breek mijn nek! Dankjewel voor de aanzet daar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verre van grijze zondag ;)
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!