woensdag 18 september 2013

Photochallenge September #8


Sluitertijd


Iso 800, sluitertijd 1/8, diafragma F4,0... wordt Haantje pikt...

Ik heb er het een en ander over gelezen op internet... herlezen en nog eens... Geloof dat ik het nog steeds niet helemaal helder heb... Dan maar op mijn eigen manier wat ontdekken... door te doen... Veel geduld, veel foto’s (wel bijna 100!) en een paar uur later... dan eindelijk een foto waar ik blij mee ben. De mist rond sluitertijd begint iets op te trekken...

Slechte gewoonte


Stapeltje hier, stapeltje daar...

Stapelen... netjes, dat dan weer wel. Maar opruimen... dat dan weer niet. Gevolg: veel ooit nog eens op te ruimen stapeltjes...

Zelf gemaakt
 
Bolletjes papier hier...
 
Ook van papier, nu geen stapel maar slinger. Leuk mindful werkje, knippen, knippen, nog meer knippen, plakken, plakken, nog meer plakken... Echte Zen slinger ;)



Tot later!

8 opmerkingen:

  1. Ooh.. je bent een kunstenares met je sluitertijd!!!!wat een super mooie foto!!!je slingertje is heel grappig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's! Nog een tip voor de sluitertijd: je ISO waarde mag zeker nog wat naar beneden - dan verdwijnt de ruis ook uit je foto, en je kan ook de flitser gebruiken om wat te experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent al bijna klaar joh!
    Leuke foto's weer.
    Ik vind die sluitertijd ook moeilijk. Die bewaar ik nog even. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HIer zijn "kenners" aan het woord! Mooie slinger met veel geduld gemaakt!
    Nog 12 te gaan... ik ben benieuwd naar het zelfportret.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kop voor je blog: die sierkip-sluitertijd-foto! :-)
    Ik vind je foto challenge erg leuk. Is er ook een uitdaging voor oktober?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk al die foto's. Ik heb er helemaal geen verstand van. Het slingertje zal me beter liggen. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de sluitertijdfoto absoluut geslaagd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!