zondag 7 juni 2015

Noorwegen, zomer 2010 deel 1

In 2010 verruilden wij ons minitentje voor een minicaravannetje, een Eriba Puck. Het eerste jaar op vakantie met een sleurhut achter de auto, ik moest er wel even aan wennen. Maar inmiddels wil ik ‘m niet meer kwijt, een beetje meer comfort dan in een rugzaktentje is toch wel erg prettig. Zeker naar landen als Noorwegen, waar je toch gemiddeld iets meer kans op een bui hebt dan in Zuid Frankrijk.

Flensburgerfjord
Met zandmeerminnen ;)
Zonsopkomst, 05.06 uur...
(ik ben soms een vroege vogel)
 Op naar Noorwegen dus, met de Puck! Onze eerste overnachting was in Noord Duitsland, Habernis, inmiddels ons vaste “eerste nacht” adresje geworden. Best idyllisch aan het Flensburger fjord. Daarna nog een tussenstop in Zweden en dan door naar Noorwegen.

Onze mascotte, eland Moes, heel Scandinavisch, van Ikea :)
aan lint met Nederlandse koetjes in Delfts blauw...
Femundmeer in Femundsmarka,
het eerste gebied dat we aandeden in Noorwegen
Onze Puck, in Remdalen, relatief onbekend, maar zeker de moeite waard
Kleine vuurvlinder, ook in Noorwegen
Kvitskriuprestan, (breek je tong er niet over)
Noord Europa ’s grootste aardepiramides, gevormd door erosie
Rondane
Op weg naar de beroemde Peer Gynt hytta
Bergparelmoervlinder
Drukbezochte Peer Gynt hutta in Rondane
Meer Furusjoen met de bergen van Rondane

Tolwegschaap... als je niet betaalt,
komt ie al blèrend achter je aan, echt waar ;)
  
Hopelijk heb je ervan genoten. Ikzelf wel in ieder geval, wat leuk om dit weer te zien allemaal.
Tot deel 2!

8 opmerkingen:

  1. Leuk leuk leuk. Mooie plaatjes en kom al helemaal in de stemming :-). We gaan in de zomer eindelijk weer eens naar Noorwegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn zo reizen met een caravan! Lijkt mij zoooo heerlijk! Mooie foto's ook! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor! Ik ben vroeger met m'n ouders ieder jaar naar Noorwegen geweest, familie bezoek. Als klein Merulaatje kon ik de natuur wat minder waarderen dan dat ik dat nu zou doen. En misselijk jongen op de Peer Gynt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Wij zijn Provence-fanaten maar een trip naar het noorden zie ik zelf ook wel zitten.
    Oh, en dat recept van de spiesjes kan je gerust maken. 100% plantaardig die "kip" dus er zit niks vlees in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er ook van genoten. Heerlijk om deze foto's zo kort na onze vakantie te zien, ik krijg meteen al weer zin om te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Puck en eland Moes.....wordt dit jaar de vijfde keer dat jullie er saampjes mee op stap gaan..... leuk hoor! Wat een mooi land en prachtige foto, s!!!!!! Heb er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het daar toch ongelooflijk mooi! Mooie foto's...en jij bent wel een heel erg vroege vogel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!