woensdag 10 augustus 2016

Instagram...

Na eindeloos wikken en wegen heb ik dan toch een Instagram account... De nieuwsgierigheid won het van mijn gezond verstand, ik heb nou nooit eens dat ik denk: wat zal ik eens gaan doen met mijn tijd (over)... (Jij wel?) Voor een beginner zoals ik is het een enorme tijdvreter, het kostte me zowat een dag om er wegwijs in te worden (kan natuurlijk ook aan mijn digitale (on)vermogen liggen ;), maar het is wel erg leuk en ook wel een beetje verslavend. Ik raakte er in ieder geval helemaal een soort van “into the flow”.
Na wat gepruts met de camera van de (simkaartloze, haha, nee echt, ik kan er (nog) niet mee bellen, oh whatsappen is het tegenwoordig hè) smartphone (hoe hou je dat ding stil..?), lukte het dan ook nog een paar fatsoenlijke foto’s te maken... en te bewerken (leuk!!) en te posten. Knap hè! Ik helemaal blij! Na nog een poos achter de pc doorgebracht te hebben, was ik er ook achter hoe ik van mijn pc kan uploaden naar Instagram... Weer accounts aanmaken, slepen, schedules en meer van dat soort zaken. En ook dat lukte me... (Ik voel me ineens een stuk minder digibeet ;)


En dankzij een tip van Moois van M(i)e, is het me ook gelukt om die foto dan weer terug op mijn pc en op mijn blog te krijgen. Gemaakt in de States, met de smartphone, die we speciaal voor deze reis hadden aangeschaft, met USA simkaart (je moet wel bereikbaar kunnen zijn als je zover van huis bent).
Enfin, uren later, uren waarin ik vele foto’s had kunnen sorteren, posten op mijn blog, of nog veel nuttigere dingen had kunnen doen, staan er op dit moment al dertien foto’s op mijn Instagram! Is het hek van de dam...? Wordt zeker en vast vervolgd :)

10 opmerkingen:

  1. :-) Ben je meteen gaan volgen... knap dat jij foto's van je pc op instagram krijgt... daarin ben ik nog niet geslaagd. Ik kan er alleen maar posten van slechte kwaliteit met mijn "veegveegding" genomen. Ik hoop dat je je blog niet gaat verwaarlozen want dat is het nadeel... alle (heel veel toch) blogmadammen die nu op IG zitten verwaarlozen hun blog ...zo jammer want bloggen is toch nog iets heel anders. IG vind ik persoonlijk te "vluchtig" en onpersoonlijk. Ik heb bovendien een beetje een afkeer van al die hashtags en al dat Engels. Mijn account staat ook privé... heb geen zin in een hoop volgende leerlingen. Tja een conservatief oud madammeke zeker... :-)
    Welkom in de IG wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe dat met het usb-kabeltje ( kan wellicht ook met bluetooth maar dat gebruik ik zelf nooit ) tussen mijn tablet ( ik heb geen smartphone maar dat gaat wellicht ook met een smartphone? ) en de pc. Zo zet ik foto's over en weer. Mijn tablet slaat ook de foto's die ik plaats op instagram op in een map en zo kan ik die map kopiëren naar mijn pc.

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor de uitleg... ik ga me er eens mee bezig moeten houden en dat eens goed moeten bestuderen... maar voor madammen boven een bepaalde leeftijd is dat een heel gedoe en niet zo evident. :-)

      Verwijderen
  2. Welkom op Instagram. Gelijk kijken en ik zie een aantal foto's staan. Leuk. De meeste tijd bij Instagram gaat zitten in het bekijken van de plaatjes van degene die ik volg :-). En zoals Online Mie zegt, hopen dat het bloggen niet verwaarloosd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee! Ik ben volger. Je prachtige foto's zullen er mooi uitkomen. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik heb nog steeds geen instagram. Het vele foto's plaatsen op mijn blog gaat mij te goed af.
    Wat een bijzondere plek is dat toch in de USA, dat zal behoorlijk indrukwekkend zijn als je daar staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooooooooooooh... wat een gedoe allemaal met die smartphone... wel goed van je dat je er zelf uit gekomen bent!!!! Leuke vakantie foto!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!