zaterdag 1 september 2018

Update


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blogbericht gepost heb. Tijd voor een update. Eind juli, vlak voordat we op vakantie zouden gaan begaf mijn computer het, je weet het nog wel, die dagen dat het 38 graden was. Oververhit?? Nee, maar wel een hardware mankement waardoor ik echt niks noppes nada met het ding kon beginnen. Ach, wat gaf het, we gingen toch op vakantie. Vier weken lang en we hebben het heerlijk gehad. Eens een keer niet naar het magische Noorden, want dat blijft het voor ons wel, magisch, zeker ook door de sfeer. Je kunt de sfeer in Scandinavië niet makkelijk vergelijken, de sfeer in Zuid Duitsland en Oostenrijk, waar de reis dit keer heen ging, is werkelijk totaal anders. Dus geen vergelijk, dat zouden appels en peren worden. 

Winkl, aan de voet van de slapende heks
Bergtoppen hike
Ramsau, Berchtesgaden, Duitsland

Zuid Duitsland en Oostenrijk dus. We zijn op een heen- en terugreis overnachting na, maar op twee campings geweest en hebben van daaruit de omgeving verkend. Prachtig berglandschap! Veel te doen en veel wandelmogelijkheden. Dat hebben we dan ook volop gedaan, bijna altijd steil omhoog met een fantastisch uitzicht en een berghut voor de innerlijke mens als beloning. Na een paar dagen spierpijn kregen we meer conditie (en vast ook meer spieren;). Boven in de bergen was het altijd aangenamer dan in het dal, want ook wij hadden te maken met de hoge temperaturen van deze zomer. Wij zijn zelfs afgevallen, in gewicht dan, kun je nagaan hoe hard wij gewandeld hebben, haha! Heerlijk was het, we kregen daar een soort hikers high van (i.p.v. een runners high). Het bakbeest (camera) werd overal mee naar toe en mee naar boven gesleept, ik maakte dus mega veel foto’s en filmpjes. Dat filmen moest op een gegeven moment met de compactcamera, want de geheugenkaart van het bakbeest dreigde vol te raken.
Krimml watervallen, Oostenrijk
Grossglockner, hoogste berg van Oostenrijk

En dan moest er ook nog wat beeldmateriaal verzameld worden voor de Instagram verslaving, Stories. Keukenprins dacht er het zijne van... Ik ben digitaal nog niet zo goed onderlegd dat ik foto's vanaf mijn camera naar de smartphone kan sturen, dus ja, als je dan toch zo nodig op Instagram moet laten zien wat je aan het doen bent, moet ook die smartphone erbij gehaald worden om te fotograferen en te filmen. Ik heb het vorig jaar ook gedaan en ik heb er zelf veel lol aan beleefd, zeker ook aan het terugkijken, het geeft zo’n leuk beknopt beeld van je vakantie. Vandaar dit jaar op herhaling.
Treppe ins Nichts, Dachstein, Oostenrijk
Dachstein, Oostenrijk

Eenmaal thuis had ik de foto’s natuurlijk het liefst gelijk op de computer gezet, maar helaas... die deed het natuurlijk niet vanzelf ineens weer. Eerst nog uitpakken, bergen was wegwerken en weer aan het werk... Ik moet nog even geduld hebben. Dus bij dit verhaal wat foto’s van niet al te beste kwaliteit, gemaakt met de smartphone, ik heb niet zo’n heel luxe ding. Ondertussen wordt er gewerkt aan de computer.

Jägersee, Oostenrijk
Pad om de Jägersee
Jägersee

Dan was ik natuurlijk nog bezig met de foto’s van vorig jaar... en ik ben van plan dit project van Maand in beeld gewoon lekker af te maken, al wordt het volgend jaar voordat ik bij december 2017 ben. Intussen had ik meegedaan aan de Fotografie challenge van Laura Vink van de maand juli, mooie muur met voorbijganger. De moeite die ik heb gedaan om een leuke selfie te maken werd beloond met een plaats in de Hall of Fame, dat vind ik echt supertof! Door de computer crash heb ik helaas niet aan de challenge van augustus kunnen meedoen. In september nieuwe kansen.

Tappenkarsee, Oostenrijk
Tappenkarsee
Tappenkarsee, vanaf Tappenkarseehütte

Natuurlijk heb ik zoals ieder jaar weer mega veel goede voornemens voor na de vakantie en zit ik vol energie om die ook tot uitvoer te brengen. Of dat slim is, al die voornemens, zal de tijd leren, maar ik kan het niet laten, het gaat zo ongeveer vanzelf. Tijdens de vakantie wordt die bovenkamer zo heerlijk gereset en komt alles op orde, vooral ook wat ik anders wil doen. Heb jij dat ook?


Lohr am Main, Duitsland

Goed, dat was het wel zo’n beetje, althans wat ik hier kwijt wil ;) Een grote lap tekst met een paar middelmatige foto’s. Knap als je je aandacht erbij hebt weten te houden, daar dank ik je dan ook hartelijk voor. Tot later!

(P.S. Dit blogbericht werd gemaakt op mijn Chromebook)

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's! En dat gewoon met je smartphone? Wat zal dat geven als die van het "beest" hier gaan verschijnen! Echt super mooi!
    Kunnen zo in een vakantieblad! En de goesting om ook eens naar die regio te trekken in de zomer is gewekt! Wordt genoteerd.
    Je plekje op de wall of fame was dik verdiend hoor! (Zag het op IG!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je complimenten, Kris! Franse Alpen staan op ons lijstje :-)

      Verwijderen
  2. Prachtige foto's, dat gebied zou ik ook graag nog eens willen bezoeken!
    En die selfie is geweldig, terecht dat-ie in de Wall of Fame is gekomen. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Linda! Wordt voor jou een hele wereldreis om daar eens heen te gaan. Of Australië doorgaat voor ons is nog niet zeker, zoveel wensen.

      Verwijderen
  3. Ha! Ik blijf wel lezen tot het einde hoor. Ik kom al 30 jaar in het gebied aan de andere kant van de Dachstein, o.a. in Ramsau, Steiermark ;) Fijn je weer te lezen overigens. Mijn blog staat al een poosje op pauze, misschien toch maar weer eens beginnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie, Bernadine! En leuk dat jij het gebied zo goed kent. Het heeft ons aangenaam verrast, zo mooi had ik het niet verwacht.

      Verwijderen
  4. Prachtige foto's! Zelf ben ik dit jaar ook op vakantie geweest in Oostenrijk en heb eveneens de Krimmler Wasserfälle bezocht. De tocht naar boven was mooi, maar druk met de vele toeristen. Bovenaan hebben we nog een hele tocht gewandeld langs 't water en tussen de bergen. Schitterend, vond ik het!
    Twee jaar geleden heb ik een road trip door Zweden gedaan en ja, ik vind ook dat je Scandinavië met geen enkel ander land kan vergelijken. Ik ben benieuwd naar je andere foto's... :)
    Liefs, Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Wij hebben die tocht niet gedaan, het regende pijpenstelen, één van de twee dagen regen in de vier weken vakantie. Maar het lonkte wel, daar was je waarschijnlijk gelijk de drom toeristen kwijt.

      Verwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!