zondag 18 november 2018

Augustus 2017 in beeld #6


Waar was ik ook alweer gebleven met mijn “Maand in beeld”? Lang geleden alweer postte ik over augustus vorig jaar, over onze vakantie in Noorwegen om precies te zijn. Hier lees je er meer over. Het weer dus, dat spelbreker was bij onze wandelplannen. Of Bergen nou zo’n goed idee was... 

Byparken met een beeld van Edvard Grieg
Torgallmenningen

Bergen staat bekend om zijn overwegend regenachtige weer... het werd er niet beter op, eerder slechter. Toch bezochten we de stad en de haven, Bryggen met zijn houten huizen en doorgangen. Door de regen viel het fotograferen niet mee, voordeel was wel dat het redelijk rustig was.

Bryggen
Let op de blote voeten :-)


Deze mooie schipper bracht ons vanuit de haven droog naar het aquarium, met regen een soort toevluchtsoord voor vakantiegangers, want daar was het knetterdruk. 



Het is een mooi aquarium, hoewel dieren in gevangenschap mij altijd wat ongemakkelijk doen voelen. 

Ik weet zelf niet meer hoe het zit met deze foto...


De muurschildering die we na het bezoek aan het aquarium tegenkwamen, is van iemand die zijn of haar mening daarover heel duidelijk maakt. 



De regen hield aan, het kwam met bakken uit de lucht. Na een paar dagen waren we er wel helemaal klaar mee. Tijd om verder te trekken, op zoek naar beter weer.


6 opmerkingen:

  1. Amai, je vissen zijn goed gelukt! Ik vind dat niet gemakkelijk, vissen fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het viel ook niet mee, de meeste foto's zijn niet gelukt, bewogen hè, die vissen zitten nooit eens stil, op die grote grijs-blauwe na dan.

      Verwijderen
  2. Ja mooi je foto's! Mooi de sfeer weergegeven. Jammer van al die regen. Ik zou er ook snel genoeg van hebben, maar mooi vind ik het daar wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Als het heel warm, te warm weer is, dachten wij dat je beter regen kunt hebben. Die dagen in Bergen heeft onze gedachten doen veranderen. Beter te warm, dan regen. Zelfs deze bloedhete zomer heeft onze gedachten niet weer doen veranderen.

      Verwijderen
  3. Bergen, wat ontzettend jammer van de regen, maar ja daar staat zoals je schrijft Bergen bekend om :-). Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja, heel jammer, want er valt nog zoveel meer te zien, zag ik op jouw blog. Wie weet een volgende keer beter.

      Verwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!