maandag 18 juni 2012

Om het af te leren...


... nog één zilverklei verhaal.
Geplaatst op 27-03-2011
In januari hebben we met een aantal meiden gezellig een middagje gefröbeld met zilverklei. Eén van ons heeft een zilverklei-oven, waar we onze werkjes in hebben kunnen "afbakken". Dit is het resultaat van onze noeste arbeid voordat het de oven in gaat.

Na twee ringen van zilverklei heb ik nu een hanger gemaakt. Een close-up van mijn hanger voor het "afbakken".

Daarna schuren en polijsten. Het polijsten was nog niet helemaal naar mijn zin, dus heb ik me daar dit weekend op uitgeleefd. Dan nog even flink poetsen en voilà...

Fijne week!

8 opmerkingen:

  1. Mooie hanger! Jij ook een creatieve week.

    groetjes,
    Anita van den Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had er nog nooit van gehoord, zilverklei maar dit is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me eens even in je posten over zilverklei verdiept en ik moet zeggen: fantastisch wat jij er van maakt!!
    Vooral de ring vind ik erg mooi, maar ook de laatste creatie is om te zoenen :)
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder dat de klei eerst zo mat en wit is, en pas na het polijsten prachtig zilver wordt... Op die hanger kun je beretrots zijn Simone!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sta ook steeds weer versteld van het bijzondere resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh,dat is een mooie hanger geworden!!
    Zo krijg je een fantastiche collectie sierraden bij elkaar..geweldig..
    Groetjes en ook een fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zeg, die is mooi geworden! Complimenten joh! :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!