zondag 23 oktober 2011

Reportage zomervakantie 2011 deel 3



Het Deense eiland Møn, met zijn krijtrotsen. Zowel van bovenaf als van onderaf heel indrukwekkend.





Er is geen zandstrand, maar een stenenstrand, waar ik me prima vermaakt heb met het zoeken naar fossielen en mooie stenen natuurlijk.



En onverwacht ook nog mooi drijfhout gevonden! Dit keer heb ik dus een ware schat mee naar huis gesleept.
Dit is een gedeelte van de vondst. Met o.a. een stukje skelet van een zee-egel, een stukje koraal en steen met het reliëf van koraal, versteend spons en belemnieten. Dit zijn inwendige skeletten van pijlinktvissen uit het Krijttijdperk. Op onze camping was er iedere avond gelegenheid om je schatten aan een expert te tonen, die je dan precies kon vertellen wat je gevonden had.



De meest hilarische vakantiefoto. Huh, vliegt daar nu net een hommel... nee, je meent het, wat een toevalstreffer! Krijg alleen wel sterk de indruk dat we hier een beetje belachelijk gemaakt worden... Bureaubladachtergrond, dat snap je wel.





Pittoresk bootje (kunnen die ook pittoresk zijn?) in Klintholm Havn.



Op deze camping kwam er op een avond een wel heel bijzondere campinggast binnenrijden. Een vader met twee kinderen in een oude Flint (hiervoor had ik daar nog nooit van gehoord). Dekentje op de achterbank, klein koepeltentje mee, meer heb je bijna niet nodig. En dan in zo'n auto, dat maakt het helemaal een avontuur.



Tot slot van deze vakantiereeks mistige mysterie. Mooi hè!



In het volgende en laatste deel meer over Mecklenburgische Seenplatte in Noord Duitland.

4 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een geweldige foto's heb je gemaakt! Scandinavie is echt schitterend he?
    En mooie vondsten heb je gedaan....drijfhout vinden staat ook hoog op mijn verlanglijstje. En dan het liefste grote takken :)
    Ben blij dat je blog weer in de lucht is...weer lekker lezen!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat genieten, en ja, die laatste foto is helemaal geweldig, om in te lijsten! Wat een prachtige fossielen en andere strandvondsten heb je gevonden, super! En die geit, hilarisch, ik zit nu ook te hinniken! Heerlijke log, en een fijne zondag gewenst! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zou ik ook zo naartoe willen, wat een indrukwekkend gezicht die rotsen, vooral met de mensen erbij heb je een goed idee hoe hoog het is. Mooie vondsten, lijkt me leuk om daar naar te speuren.
    Die geit is geweldig, wat een bekkie.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn drie weken geleden bij Mønsklint geweest. Het was precies zoals ik verwachtte. De trappen vielen me erg mee, daar zag ik wel tegenop. Helaas hadden we niet veel tijd om er lang te blijven, want we moesten verder reizen. Groetjes,

      Verwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!