dinsdag 12 februari 2013

Fleur d'Aquarelle


Tekenen is niet mijn sterkste kant. Een beetje klodderen met verf, is bij mij ook echt geklodder. En nu heb ik voor het eerst in mijn leven, kleuterschool niet meegerekend, een aquareltekening gemaakt. Whaha, wat is dat moeilijk!!! Nog veel moeilijker dan tekenen of schilderen met acrylverf. Te weinig water, te harde kleur, te veel water, dat waaiert uit, en dan heb ik het nog niet eens over het mengen van kleuren of dat de kleuren mengen terwijl je dat niet wilt...
 
Volgens mij is dit iets waarbij je maar beter geen vooropgezet plan kunt hebben, althans als beginner, want het wordt altijd anders dan je in gedachte hebt. Maar... na een aantal vellen aquarelpapier naar de knoppen (...) geholpen te hebben, is er toch iets van een ranonkelachtige bloem op het papier gekomen. Ben best trots op mezelf en ik vond het nog leuk om te doen ook. Misschien wel juist omdat je van tevoren niet weet hoe het gaat worden.
Tot morgen!

7 opmerkingen:

  1. awel ja ! ik kan dat ook niet, aquarellen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maar...
    ik vind je bloempje wel lief zenne !
    en dus wél geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag hem als kleine afbeelding in mijn zijbalk en toen dacht ik dat het een gehaakte bloem was, hij ziet er dus heel goed uit! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt niet te geloven hoe crea jij met bloemen bent. Superleuk. Weer een paar dingen om te pinnen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lady Wanhoop?? Nee je hebt door gezet!!Bravo!! Het is een prachtig kunstwerkje geworden!! Wil ik best wel aan de muur hebben hangen...

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!