vrijdag 8 februari 2013

Flor de Origami

Een bosje Origami's! Ben heel ijverig aan de vouw geweest en het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf ;)



Op dit YouTube filmpje kun je zien hoe dit bloempje gevouwen moet worden. Bij de eerste krijg je het idee dat je maar blijft vouwen en denk je: "moet dat nou echt die bloem gaan worden". Ja dus, gewoon doorgaan!



Om ze op een bloemenbinddraad te zetten, heb ik met een naald in de punt van de bloem een gaatje gemaakt. Rijg een bicone kraaltje op het bloemenbinddraad en draai er een oogje aan. Dan trek je het oogje met de kraal in de punt van de bloem. Iets lijm aan de onderkant van de kraal houdt hem goed op zijn plek.



Al acht dagen houd ik het "februari project" vol. Tjonge, sta er zelf versteld van. Nog twintig te gaan... Nadelen: ik ervaar af en toe wel wat tijdsdruk en ik vrees dat er een grote schoonmaak nodig is in maart. Voordelen: eindelijk wordt er iets gemaakt van al die verzamelde voorbeelden en tutorials, waardoor ik allerlei nieuwe dingen leer en dat is dan weer heel erg leuk!


Tot morgen!

7 opmerkingen:

  1. wow knap hoor! Mooie papiertjes ook. Goed bezig, nog maar 20 (aargh) te gaan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig wat een mooie bosje Origami,s!!
    Leuk...bloemetjes met bloemetjes papier!!
    Je inspanning wordt beloond..en je hebt er plezier mee..de rest volgt van zelf.
    Groetjes en tot morgen,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Origami? Op het eerste gezicht dacht ik dat het echte bloemen waren, dus knap gedaan! Enneh, die 20 dagen zijn zo om...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeeeel bijzonder deze bloemen. Bedankt voor de tip! Kijk alweer uit naar de rest van je project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor een hele maand bloemen produceren. Deze vind ik wel heel erg mooi. Jij hoeft deze maand geen verse bloemen te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi! En ja, binnenkort kan jij quasi alles :)
    Bewonderenswaardig hoor, elke dag: flink!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja je hebt jezelf wel weer wat opgelegd:-)! Deze zijn prachtig en een heel mooi gevuld vaasje zo!! Eentje om te onthouden! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!